Padróns
e Padroas

Manuel Bragado
Presidente
Vigo. Pedagogo, editor e activista cultural. Mestre Orientador do CEIP Laredo e Cedeira (Redondela). Director de Edicións Xerais de Galicia entre 1994 e 2018. Colaborador de Faro de Vigo (1983) na sección de Opinión «Campo de Granada» e na de Deportes «Campo do Fragoso», autor do blog Brétemas (2005).

Teresa Táboas
Vicepresidenta
México D.F. Arquitecta. Foi a primeira muller decana do Colexio Oficial de Arquitectos de Galicia (2003) e a segunda en formar parte do Consello Superior dos Arquitectos Españois. Conselleira de Vivenda e Solo (2005-2009). Deputada da VIII Lexislatura do Parlamento de Galicia. Membro de dúas comisións consultivas do Parlamento Europeo.

Juan Janeiro
Secretario
Vigo. Licenciado en Dereito. Bancario. Membro temperá da comunidade de blogs en galego. Apaixonado das series de televisión e outros elementos da cultura popular. É cofundador de Luzese membro do seu comité de redacción desde a súa creación.

Xesús Veiga
Tesoureiro
Pantón (Lugo). Licenciado en Ciencias Económicas pola Universidade de Bilbao. Entre 1974 e 2016, profesor da Facultade de Económicas e Empresariais e tamén da Facultade de Relacións Laborais da USC. Presidente da Fundación Galicia Sempre (2012-1014). Foi deputado do BNG no Parlamento de Galicia entre 1993 e 2005.

Manuel Álvarez Álvarez
O Couto Vello (A Guarda) Fotógrafo autodidacta. Funcionario do ACNUR, onde tiña a responsabilidade, a nivel mundial da loxística e administración das radio,telecomunicacións. Xubilado, reside en Meyrín, cantón de Xenebra, Suíza.

Jacobo Bermejo
Santiago de Compostela. Despois dunha mocidade cunha intensa actividade política e sindical, hai 38 anos fundou a empresa gráfica Tórculo, a maior de Galicia, con implantación en varios puntos da Península, da que é conselleiro delegado. Foi presidente de organizacións do sector como a Asociación de Artes Gráficas de Galicia e o Clúster do Produto Gráfico.

Fernando Blanco
Lugo. Traballador de Telefónica. Foi portavoz do BNG no concello de Lugo e na Deputación provincial de Lugo. Conselleiro de Innovación e Industria da Xunta de Galicia de 2005 a 2009. Deputado do Parlamento Galego na VIII Lexislatura.

Ana Luisa Bouza
A Coruña. Socióloga, coach e experta en Comunicación social. Administradora de Luzes S.L., membro do comité de redacción de Andaina e colaboradora da Radio Galega. Directora de Igualdade da Xunta entre 2005 e 2009. Deputada do Parlamento Galego entre 2009 e 2012.

Xulio Ferreiro
A Coruña. Profesor Titular de Dereito Procesual da Universidade da Coruña. Foi Maxistrado Suplente da Audiencia Provincial de Lugo (2012 a 2015 ) e Alcalde da Coruña entre os anos 2015 e 2019.
Nas súas liñas de investigación na Universidade están as relativas á protección da vítima no proceso penal, a incidencia do Dereito autonómico galego na Administración de Xustiza, ou a deriva mercantilizadora da propia institución universitaria.

Xosé Manuel Pereiro
Monforte de Lemos. Xornalista (Licenciado en Ciencias da Información pola Complutense). Traballou en distintos medios de comunicación, pero fundamentalmente en TVE (1988-2008) e foi correspondente de El País(1985-2010). Fundou ou dirixiu revistas culturais como Loia, La Navale Bravúe foi director e guionista de varios programas de televisión. Foi decano do Colexio Profesional de Xornalistas de Galicia (2008-2016). Actualmente, coedita e codirixe Luzese luzes.gal, e colabora en medios como La Opinión de A Coruña, Tinta Libreou Públicoe forma parte do consello editorial da revista CTXT.

Xoán Antón Pérez Lema
A Coruña. Licenciado en Dereito e Letrado-asesor de Empresas pola Universidade Pontificia de Comillas ICAI- ICADE. Avogado en exercicio desde 1990. Xefe de Gabinete da Consellería da Presidencia 1987 e 1990 e Secretario Xeral de Relacións Institucionais da Vicepresidencia (2007-2009). Foi profesor da Escola de Práctica Xurídica do Colexio de Avogados da Coruña, da Facultade de Ciencias Sociais da Universidade de Vigo e participa no programa de asesoría xurídica de empresa do Instituto de Finanzas e Formación Empresarial (IFFE).

Ana Pumares
A Coruña. Traballou 12 anos no Colexio de Arquitectos e 25 anos como funcionaria da Comisión Europea en Bruxelas, maiormente en Relacións Exteriores e Cooperación ao Desenvolvemento de América Central e México. Subscritora fundadora de Luzes.

Manuel Rivas
A Coruña. Xornalista (Licenciado en Ciencias da Información pola Complutense) e escritor. Traballou desde os 15 anos en distintos medios, impresos e audiovisuais, e na actualidade é articulista en El Paíse codirector e coeditor de Luzes. É un dos escritores galegos con maior proxección internacional. Narrador, poeta e ensaísta, e por veces tamén dramaturgo e guionista, a súa obra está traducida a máis de 20 idiomas, e acadou o Premio Nacional de Narrativa, varios Premios da Crítica Española e da Galega, e o Torrente Ballester. É membro da Real Academia Galega.

Isabel Romero
Vigo. Diplomada no Instituto Oficial de Radio y Televisión (RTVE) e Licenciada en Ciencias de la Información (Audiovisual) pola Universidade Complutense. Traballou en EFE (control central de TV),  Radio Nacional e como reporteira freelance para Tele5. Actualmente é profesora da Escola de Imaxe e Son de A Coruña, onde imparte materias nos ciclos superiores de Realización e Imaxe. É a Coordinadora para Galicia da ONG Infancia Solidaria.

Victor Sampedro
Viveiro. Licenciado en Ciencias da Información pola Universidade de Navarra e doutor pola Universidade Complutense. É catedrático de Comunicación Política na Universidade Rey Juan Carlos de Madrid. Como investigador e como escritor aborda as relacións entre democracia, movementos sociais, mercadotecnia electoral e tecnoloxías dixitais.

José Manuel Sande
A Coruña. Programador cultural e escritor cinematográfico, desenvolve parte da súa traxectoria profesional no CGAI-Filmoteca de Galicia. Licenciado en Filoloxía Hispánica, Master en Teatro e Cine, gran parte dos seus estudos e traballos versan sobre historia do cine galego e español, relacións cine-literatura e análise da produción documental. Guionista e produtor do filme Arraianos(2012) de Eloy Enciso, contribuiu a fundar medios como Galiza Ano Ceroou o blog Acto de Primavera, formando parte do comité de redacción nos inicios da actual revista Luzes. Foi concelleiro de Culturas, Deporte e Coñecemento no Concello da Coruña (2015-2019) e senador na XIII lexislatura.

Laura Seara
Ourense, 1975, licenciada en Dereito, Máster de Calidade dos Servizos Públicos, avogada e consultora de xénero. Dende moi nova participou en movementos sociais e políticos. Deputada do Parlamento Galego polo PSdG-PSOE (2001-2010). Secretaria de Estado de Igualdad, Directora do Instituto de la Mujer, Deputada no Congreso (2011-2016) e membro da Asemblea Parlamentaria do Consello de Europa. Dende 2015 exerce como consultora de xénero e políticas públicas na empresa da que é cofundadora, como asesora xurídica na Fundación CERMI Mujeres e como experta en proxectos de Xénero da OCDE e da Comisión Europea.

Sociedade Sementeira de Basilea
Fundada na cidade suíza de Basel en 1981, Sementeira é das sociedades galegos da emigración europea máis antiga, e das máis activas. Ten coro, grupo de baile e musical propio, e realiza convocatorias de promoción da cultura galega todo o ano.

¡Este sitio web es único y necesitará de un navegador moderno para funcionar correctamente!

¡Por favor, actualiza!